Władze miasta pozyskały 80% dofinansowania na realizację nowej inwestycji drogowej. Ul. Szwanke będzie przebudowana na całej długości. Powstaną: nowa nawierzchnia, ścieżki rowerowe, oświetlenie, odwodnienie, chodniki oraz parkingi. Pozyskane środki pochodzą z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Ratusz jest w trakcie oceny ofert od wykonawców, które wpłynęły w postępowaniu przetargowym. Prace powinny rozpocząć się wiosną br.

Miasto ubiegało się o dofinansowanie przebudowy ul. Szwanke by zoptymalizować wydatki z własnego budżetu na ten cel. Dziś (4 lutego) wniosek złożony do Wojewody Mazowieckiego został rozpatrzony pozytywnie. Ratusz pozyskał 80% dofinansowania wartości inwestycji z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

– Pieniądze przyznane przez wojewodę mazowieckiego pozwolą na istotne wsparcie tworzenia bezpiecznej infrastruktury dla naszych mieszkańców. Przy ulicy Szwanke mamy liczną zabudowę wielorodzinną, a także nowo wybudowane Miejskie Przedszkole nr 2. W ramach zadania pojawi się następna ścieżka rowerowa, którą włączymy w spójną sieć dróg rowerowych w Ciechanowie. Możemy więc jasno stwierdzić, iż odbiorców tej inwestycji będzie naprawdę spore grono – podkreślił prezydent Ciechanowa Krzysztof Kosiński.

Postępowanie przetargowe mające na celu wyłonienie wykonawcy prac jest już na ukończeniu. Do ratusza wpłynęło 11 ofert. Najniższa opiewa na blisko 7,4 mln zł. Wartość najwyższej to ponad 12,3 mln zł. Aktualnie trwa ich analiza. Kwota faktycznego dofinansowania z RFRD będzie zależała od wybranej oferty wykonawcy (wyniesie między 5,9 a 9,6 mln zł).

Ul. Szwanke zostanie przebudowana od skrzyżowania z ul. Raniecką do skrzyżowania z ul. Płońską. Poprawi się bezpieczeństwo i płynność ruchu samochodów, pieszych oraz rowerzystów. Prace obejmą: budowę kanalizacji deszczowej, nowej nawierzchni drogi, oświetlenia oraz chodników. Na jezdni zamontowane zostaną urządzenia bezpieczeństwa ruchu – elementy odblaskowe, tzw. „kocie oczka”. Powstanie infrastruktura dla rowerzystów: nowa, bitumiczna ścieżka rowerowa po jednej stronie i ciąg pieszo-rowerowy po drugiej. Dodatkowo, zgodnie z sugestiami mieszkańców, przebudowane i dobudowane zostaną parkingi samochodowe. W projekcie zaplanowano również wybudowanie dwóch zatok autobusowych, wyposażonych w wiaty przystankowe oraz dodatkowe miejsca postojowe z przeznaczeniem dla autobusów, w tym jedno z wiatą przystankową.

Skip to content