Ratusz wsparł mieszkańców, którzy chcieli pozbyć się ze swoich posesji wyrobów zawierających azbest. Szkodliwy materiał bezpłatnie odebrano z 45 posesji i przekazano do utylizacji. Miasto pozyskało na ten cel dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.

Azbest zawierają m.in. pokrycia dachowe budynków mieszkalnych, gospodarczych i garaży. Od 2016 r. miasto rokrocznie pomaga mieszkańcom w pozbyciu się tej szkodliwej dla zdrowia substancji. Na wsparcie mogą liczyć właściciele prywatnych posesji, a także właściciele i użytkownicy Rodzinnych Ogrodów Działkowych. Zadanie jest realizowane w ramach „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Ciechanowa na lata 2016-2032”.

Proces usuwania azbestu realizowano od sierpnia do października tego roku. Zakres prac oszacowano na podstawie wniosków mieszkańców złożonych wiosną do ratusza przez osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, wspólnoty mieszkaniowe i użytkowników ogrodów działkowych. Prace zrealizowała firma Środowisko i Innowacje Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, która została wyłoniona w trybie zapytania ofertowego.

Pokrycia dachowe z azbestem usunięto z 6 budynków, a z 39 posesji odebrano już wcześniej zdemontowane. Do utylizacji przekazano łącznie 84 tony materiałów zawierających tą szkodliwą substancję.

Na realizację zadania pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Ciechanowa w 2024 r.” miasto pozyskało 33 tys. zł dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Wartość całego zadania to 49 884,12 zł.

Zestaw logotypow instytucji wspołpracujących i wspołfinansujących usuwanie azbestu ze środowiska człowieka: Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Wojewodzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, Ministerstwo Klimatu i Środowiska.

Skip to content